Uppvaknande!

Jag gjorde något idag som fick mig att tänka.
Något som fick mig att minnas...

Förr skrev jag mycket om tankar i min blogg.
Glada, arga, roliga, sjuka och förvirrade tankar.
Jag är ju en tänkande tjej, så det föll sig rätt naturligt...
Men så var det (som det alltid är när jag öppnar munnen) vissa som kände sig utpekade och utsatta av mina spekulationer och funderingar så jag slutade med det.
Eller, jag slutade med det här och startade upp en annan blogg där jag fick tänka, spotta och fräsa utan något annat än mina egna känslor att tänka på.

Men någonstans gör man väl ett val när man skriver blogg ändå.
Antingen så skriver du härliga saker som inte kan såra eller kränka, för att du trivs med det och alla kan läsa och skratta med dig, eller så skriver du precis det som faller dig in just nu, med risk för att trampa någon på tårna.

Jag väljer det sistnämda!
Jag vill skriva för mig... Jag vill skriva för att det är min terapi och att skriva ner tankar hjälper mig. Liksom jag tycker att det är lite lustigt med alla mina misstag och bortgjordheter jag gör och gärna delar med mig av.
Vill du vara med mig i det så är det helt ok.

Jo, vi kan dela min misär och lycka, det går bra.
Men är du en person som är i min närhet finns det en risk för att jag kan skriva något, jag känner, som kan såra dig.
Förmodligen är det inte med flit, men risken finns ändå.

Jag tänker sluta larva mig med hemliga bloggar och fortsätta att stå för mina tankar så som jag gjorde innan abort-helvetes-inlägget där några av mina vänner gjorde slut med mig.
Jag står fortfarande för vad jag skrev och de som tog illa upp får, liksom mig, själva ansvara för sina känslor.

Det är ju ändå så att alla människor gör sina egna val och väljer själva vad de lägger sin energi på.
Vill du lägga din energi på att känna bitterhet och självömkan är det helt upp till dig och jag låter dig göra det.

Själv väljer jag att inte göra det.
Jag försöker nog att lägga energin i nuet och framåt.
Det som har varit kan jag inte ändra på och ingenting blir bättre av att jag ältar skiten!

Så är det och så blir det!

Kommentarer
Postat av: Petra

Bästaste Saran!! Tack för det här inlägget. Du satte ord på det jag länge tänkt själv. Puss på dig och trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 20:12:31
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Fisken

Sv: Noone är läskigt också...! :-D

Angående DITT blogginlägg som var kraftigt mycket mer genomtänkt än mitt så har du så rätt så jag rodnar. HELT-GALET-JÄVLA-RÄTT!

DU bestämmer vad du skriver och framförallt: DU bestämmer vad du INTE skriver.

2009-06-18 @ 20:44:45
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Helena

Gud så bra!!!!!!!!!!!

Håller med dig helt och hållet, det är MIN blogg och varför ska jag hålla tillbaka på det jag tänker för att vissa kan ta illa upp...? Nää, nu får det vara nog. Vi skriver vad vi vill i våra bloggar.

Midsommarkram från ett regnigt Borås;)

2009-06-19 @ 11:36:03
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: MissC

Så jävla rätt!!

Nu har jag nog missat till abort-helvetes-inlägg. men hur som helst så är det DIN blogg och den får du fylla med vad du vill.

Ha en riktigt skön midsommar!

kram

2009-06-19 @ 13:19:21
URL: http://missclivinglife.blogspot.com
Postat av: jojo

JAG..

har valt att följa din blogg här,

för det är här jag fångat in dina ord.



Och det jag känt hela tiden är

att Du är en som jag vill ha som vän-

för du är ÄRLIG!



Carpe diem

Hakoona Maataataa



mvh Jojo

2009-06-19 @ 18:28:32
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Hej!

Jag hittade din blogg av en slump och har följt den ett tag för jag tycker du skriver så roligt och jag gillar när du peppar dig själv emellanåt.

Håller med dig om att man ska få skriva och säga vad man vill, vi har ju yttrandefrihet i Sverige.

Men sedan kan man undra om det alltid är bra att vara brutalt ärlig i sin öppenhet? Jag menar, har man en dagbok så kan man ju skriva vad som helst för man vet att ingen kommer att läsa den. Men en blogg har du för att du VILL att andra ska läsa den, eller hur?

Det pågår en debatt just nu bland bloggar på nätet om just detta om hur mycket man kan uttrycka sig offentligt. Att bara för att det är "din" blogg, tillåta sig själv att t.ex göra personangrepp (på kända eller okända människor) tycker jag är fel. Tror inte heller att det är det du menar att du vill och ska börja göra (din blogg skulle tappa sin charm då). Själv är jag väldigt öppen och ärlig men jag undrar om världen skulle bli bättre av att vi säger vad vi tänker precis hela tiden till andra? Jag skulle aldrig medvetet vilja såra andra personer bara för min rätt att vara ärlig.

Och så länge du har en offentlig sida på nätet så får du räkna med att folk har rätt till att tycka och ta åt sig av det du skriver. Ville bara påminna om det ifall du skulle få arga kommentarer när du skriver (ser mycket sådant på andras bloggar)Det är ditt val att skriva och läsarens val att hålla med dig eller inte.

Hoppas på en fortsatt rolig blogg!

Kram Anna-Maria

2009-06-20 @ 19:14:05
Postat av: Kotte

Helt rätt! Det är du som bestämmer vad du vill skriva om och det är upp till alla andra om de vill läsa.

Oavsett vad du skriver så tittar jag in här emellanåt.



Ha det gött!

2009-06-22 @ 13:17:17
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Annavirrpanna

Ditt bästa inlägg på länge du rara Sara.

Älskar ditt sätt och skriva.

Skulle det vara så att du trampar på någons tå så är det väl så... Shit vad trist det skulle vara om alla tyckte likadant!

2009-06-22 @ 18:09:22
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0