Tetigt!

Jag läste Fiskens  en labb i socialt beteende nu och log lite för mig själv under hans underbara inlägg om livet.
Han skrev om åldersnoja och mina tankar drogs osökt mot gårdagen, då jag kom fram till att jag nog är en tant.
31 år gamma, och tant!

Det började med att jag upptäckte att mitt vänstra öga rann mot kudden.
-Det är bara på gamla människor som ögonen rinner sådär utan anledning!

I hissens spegel upptäcker jag en rynka mellan tuttarna
-Det är bara gamla människor som är skrynkliga mellan brösten!

När jag sedan satte mig i bilen så stönade jag lätt när rumpan dunsade ner på bilsätet.
-Det är bara gamla människor som stönar när de reser sig och sätter sig!

Hemma hos mig pratade jag med mig själv och berättade (för mig själv) vad jag gjorde under tiden jag packade min badväska.
-Det är bara gamla människor (och crazy people) som pratar med sig själva på det viset!

Hua!
Under loppet av en timma hade jag tre vattentäta bevis på att jag börjar komma till åren!
Så ja mamma... Nu är det kanske dags att börja tänka på att producera barn, innan åldern tar ut sin rätt och gör mig okapabel till att ens leka med tanken.


Sedan har jag en fundering.
Eller kanske snarare en ilsk notering

Vad är det med folk att bromsa i nedförsbacke?!

Det är ju en nedförsbacke!
En backe, som sluttar...
DET SKA GÅ FORT när man cyklar nedför en backe!

Jag fick visserligen aldrig lära mig att cykla långsamt (jag försökte häromdagen, och även när jag cyklade så långsamt att jag var rädd att cykeln skulle välta, så vinglade jag förbi många andra på cykelbanan), och att sicksacka fram mellan andra cyklister har jag accepterat som en del i mitt liv som cyklist.

Så när jag kommer till en nedförsbacke vill jag bara släppa allt och låta vinden slåss med mitt hår, känna tårarna rusa på kinderna och kläderna fladdra vilt av farten...
Och så är det något jäkla ålrens som bromsar framför mig!
BROMSAR!!! I EN NEDFÖRSBACKE!!!

VA?!
Det här händer inte!

Nej, det är fan inte ok!

Kommentarer
Postat av: Fisken

Tant skall ha stort tack för länken!

:-P



Jo det är klart att det skall gå fort när man cyklar. Cyklar är ju konstruerade så att de faller omkull om man inte har fart framåt... Hur svårt är det att fatta det? suck

2009-06-29 @ 10:17:47
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Sv: Tack! Det var snällt! :-)

2009-06-30 @ 09:38:20
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: jojo

OCH när man anser att man inte bromsar i en nedförsbacke SÅ ÄR MAN UNG!!!!



GO girl!



Eller så tar du käppen med dig så du kan daska till alla lammkött som visar kalsonger och rumpa medans du cyklar utav helvete för att visa att du kan vara både ung,gammal,dum och vis samtidigt

2009-06-30 @ 19:31:19
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0