Särpräglad karaktär

Befriad från konsekvenstänkande?
Tappat kontrollen över handling och verkan?
Helt aningslös eller bara i högsta grad naiv?

Jag har inget namn på det, men något fel måste det ju vara på mig i alla fall.
Jag hade två missions den här dagen.
Två!
Det är inte överhängande mycket och jag kände att jag hade kontroll över det när vi, tidigare idag, vrålade iväg från gårdsplanen, brorsan och jag.

Jag skulle lämna in en klocka för omglasning och jag skulle fixa ett mobilt bredband. Lätta uppdrag som inte krävde särskilt mycket tankeverksamhet eller planering...
-Kan man ju lätt tro!

Klockan låg i säkert förvar i sin gråa box, på köksbordet, samtidigt som jag var i klockaffären, så det glasbytet gick ju inte så bra.
Men ok, ingen idé att lipa... Bredband nästa!

Inne i 3butiken får jag hjälp direkt av en trevlig ung tjej med alldeles för mycket smink.
Det var så tjockt lager att jag fick använda en enorm viljestyrka för att avstå från att dra med fingret över hennes kind, bara för att se om hon fick en djup skåra där då.

Istället knöt jag krampatigt händerna bakom ryggen och log ett åååh-snälla-kan-du-inte-klia-dig-i-ansiktet-med-dina-långa-naglar-leende mot henne och lyssnade med ett halvt öra (men, mot hennes ansikte, fastnaglad blick)  på hennes försäljningssnack.
När allt var klart hämtade hon mitt lilla paket och ställde sig bakom disken.
"Kan jag få din legitimation då tack."

Leg?
Jag slår med händerna på jeansens bakfickor, river ned jackans dragkedjor, öppnar påsen jag har i handen och kastar avslutningsvis en hjälplöst bedjande blick på brorsan som, i en tyst suck, skakar på huvudet
Leg innebär ju plånbok, och det hade jag ingen.

Eftersom jag ju inte har något visakort och heller inga papperspengar såg jag ingen som helst anledning att ta med mig plånboken till stan idag.
Nej, den låg bekvämt bredvid klockan på köksbordet, och skrattade rått åt mig.

Det var en uppgiven och kraftlös tjej som lämnade även den affären tomhänt...
Det går bra nu!



När vi kom hem tog jag än en gång Lingon på en rensande promenad och liksom i morse, blev jag på ett strålande humör efter ett tag.
Nu hittade vi en trasig rockring som snabbt blev dagens hjälte.

Anfådda och med tindrande ögon gick vi tillbaka till huset, hon stolt bärandes på sin nya leksak och jag med tankarna långt ifrån min miserabla identitet...




Kommentarer
Postat av: Annapanna

Inte lätt och vara så liten och söt, som du... ;)

2009-03-19 @ 16:25:38
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Kotteby

Ajdå. Inte mycket tankeverksamhet eller planering, var det ja.

=)



Du. Jag väntar ivrigt på din bokbeställning.

2009-03-19 @ 17:19:28
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Jenny

Hobbypsykologen analyserar:

Problemet- stress ;0)



Ta hand om dig vännen!

2009-03-19 @ 19:26:24
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Kotte

Halkade in på ett bananskal via Kotteby.

Det tackar jag för, gillar ditt skrivande :)



Vacker hund!

2009-03-19 @ 19:38:29
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: MissC

Hittat nån att pilla i håret i helgen än?

ha en underbar helg hur som helst.

Kram

2009-03-20 @ 09:14:35
URL: http://missclivinglife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0