I'm a looser baby, so why don't you kill me

I fredags köpte jag (med mitt visakort) en kaffe och lite yoghurt (naturgodis) på 7eleven innan filmkvällen/natten hos Hef och i måndags stod jag i affären för att köpa en mjölk.
Jag har då inte använt mitt kort på två dagar och därmed inte heller saknat det.

När jag nu öppnar plånboken för att betala min ekologiska lättmjölk (cash är ju fortfarande inget jag vet någonting om) är kortet borta.
Va? Vadå? Hur kan det vara borta?

Hur f a n kan det vara möjligt?
Mannen bakom kassan sade med ett medlidsamt och vänligt leende att han kunde ställa tillbaka mjölken och jag gick (febrilt grävande i plånboken och jackfickorna) ut ur affären.

Efter att, utan resultat, ha kollat på alla troliga platser för mitt kort att lägga sig på, ringde jag igår banken för att återigen spärra min gröna  vän.
Det är fjärde gången på ett år och det är fan inte ok!
Nu hade jag dessutom en alldeles fantastiskt lätt kod som jag kommer att sakna enormt mycket. En sådan kod får man liksom bara once in a lifetime.

Men efter att ha fått kortet spärrat och adressändringen genomförd så att jag kan få ett nytt säger den unga tjejen kvickt:
"Jag ser att du pensionssparar med IPS här."
"Ja, du ser korrekt. Det gör jag minsann"
"Men du vet väl att det är en viss kostnad att göra det och att du borde öka ditt sparande för att du ska tjäna på det?"

*Öh, nej det visste jag inte... Säger du det nu, efter 10 år? Najs!*

"Det är möjligt, men just nu kan jag inte öka insättningen. Det har varit en abnormt dyr flytt och jag måste komma i fas med ekonomin innan jag an öka. Vi kan väl återkomma om det lite längre fram?"

*Åh, det gjorde du bra Sara. BRA sagt!*

Kvick röst:
"Jag förstår. Men då skriver jag in här att du ökar insättningen först i April. Ha det så bra, tack hej !"
*klick*

"Tack så myc..."
*Vänta lite nu... Vafan! April är ju nu... Vad hände här egentligen?*

Där satt fröken provision och gottade sig i min fattigdom... Slyna!
Jag kan riktigt se hur hon med ett diaboliskt skratt gned händerna i triumf efter att ha tryckt bort mig, bara för att med en elak min, sedan lyfta luren och kränga pengar av någon annan stackare...

Kommentarer
Postat av: jojo

*fnissar*



2009-03-18 @ 19:38:16
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: MissC

Näee va fan, så FÅR man inte göra. Har du internetbank? gå in o spärra överföringen :) så blåser du henne lite iallfall, i smyg..

2009-03-20 @ 09:12:37
URL: http://missclivinglife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0