Testar mig fram

Igår bestämde jag mig för att utföra musikaliska experiment och fyllde, full av iver, på iPoden med massa musik som jag verkligen gillar.
I morse satte jag den på random på alla dessa låtar och gick nöjd med mig själv till spårvagnen.

Det startade med Atmosphere, vilket faktiskt inte kändes rätt kl 06:50 på morgonen varpå jag tryckte fram en låt, till Honey Is Cool.
Därifrån blev det Massive Attack, Pearl Jam och Radiohead.

Och sådär höll jag på... Halvlyssnade på massor och tyckte det kändes som att ha köpt en stor godispåse.
En godispåse som jag skakar om och omsorgsfullt väljer ut vilken godis jag ska äta, trots att jag vet att jag kommer att äta upp alla.
Jag har ju själv plockat bitarna...

Nu på kvällen, efter en lång arbetsdag kom min blandning till TOOLs aenima och då slutade jag bläddra.
blev det rätt.
DET var vad mitt humör ville ha idag och jag diggade TOOL hela vägen hem från jobbet, stoppade iPoden i sin högtalare och fortsatte njuta när jag kom hem.

Från att, igår, vara helt handlingförlamad och halvt förstörd av Finks ljuva stämma, hoppade jag idag runt i lägenheten och dansade vrålandes fram både middag och hårfärgningamedel, vilken jag nu ska skölja ur innan jag dammsuger...



Gud, vad jag älskar musik...
Undrar vad det blir till våfflorna i morgon?


Kommentarer
Postat av: Fisken

My GOD! Du har verkligen fått en stabil musikalisk uppfostran och har självfallet en helt lysande framtid! Ingen som lyssnar på TOOL kan vara något annat än en intressant person helt enkelt!

:-D

2009-03-30 @ 18:21:29
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Tool, Pearl Jam, Radiohead och Tool. Är du jag i kvinnoform? Grym musikblandning! Jag har ärlskat Tool sedan jag fann dem -93. Honey is Cool trodde jag att ingen annan lyssnade på längre. Trodde att det bara var jag som gillade Karin Dreier i sin linda.

2009-03-30 @ 20:53:04
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0