Jag säger då det...

Det var ju det här med Partille-Johnny

Det är som ett elakt virus där killarnas gummibandsbeklädda Evisujeans, vax-överdoserade huvuden, pikétröjor och färgglada collagetröjor-organismer muterar med tjejernas äckliga och alldeles för mörka foundation, extremt tjock-kladdade smink, bandanas i de taskiga extensionerna och ja just det, gummibandsbeklädda jeans.

Jag vågar inte ens tänka på vad alla vuxna sade om oss när vi vi var unga och kände oss ascoola och häftigt grunge  i två t-shirts och tre uppknäppta skjortor fritt fladdrande..
Eller några år tidigare, när alla hade Acqua Limone, Chevingon Togs Unlimited och Palladium...
Eller vänta!
Snusnäsduk-kilen i jeansen, vågluggen och det permanentade håret måste ju vara en vinnare ändå.

Jag kan med lite hemlig stolthet säga att jag faktiskt bara lurades med i lager-på-lager modet då vi lyssnade på Nirvana, Alice In Chains och Pearl Jam, då jag var trevligt kär i trevligkille och gick på högstadiet.

Men visst fan ville jag också ha Palladium, Togs Unlimited, permanentat hår och fräna snusnäsdukar insydda i jeansen.
Alla hade det utan töntiga jag!

Nä, jag får nog låta invasionen av Partille-Johnny dö ut av sig själv och hoppas att kidsens nästa modefluga passar mig bättre i smaken!


Stulen bild...

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vet inte om jeans som var så insydda att man knappt kunde gå, Togsjacka och Filaskor var så jätte snyggt heller. Det var ju två smala ben och en Michellinöverdel som var ute på vift, lägg till en snyggt upp sprejad snelugg på det och liiiite för mycket smink så tror jag vi har landat i min ungdom. Ibland är jag glad att jag inte ägde en kamera på en tiden... =)

2009-05-20 @ 11:02:58
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: sara

Ja, jävlar!

De insydda jeansen glömde jag.

Fy fan! Och så var de ju uppklippta där nere... Vad vi såg ut Mia.

Hua!

2009-05-20 @ 12:40:41
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0