Så här ska man ha det...

... När man har det som sämst!

Idag, efter jobbet, mötte jag upp exsambon och hennes bedårande systerdotter hemma hos mig.
Vi tre gick sedan hand i hand och handlade sushi och glass, vilket vi smarrade i oss hemma i min soffa med Keno på tv:n.

"Ååååååh" utbrast systerdottern lyckligt när hon såg vad det var på tv. "Bollar! Det här blir roligt."

Efter fantastisk sushi och pannkakor med glass och vildhallonsylt (jodå! Visst har jag handlat vildhallonsylt... Fin skit, det där) och Kenos efterföljare, Wipeout, frågade Hef, via sms, om jag var redo att lufta min hjälm lite.
OM jag var!

På med skinnbrallorna och skinnjackan. Här skulle åkas hoj minsann!
Och vilken tur vi tog...
Landvettersjön, halv special på Partilles bästaste korvmoj, Hisingen, Kungälv, kaffe på Marstrand, och slutligen en klunk öl på La Sombrita med de andra (som inte hade fått en underbar mc-tur) innan vi åkte hem till vårt.

Underbara, fantastiska och gudomliga Sverige på våren.
När vi körde över skären mot Marstrand lyste himlen och vattnet starkt av knallande rosa i den pågående solnedgången och i det glittriga vattnet guppade små dunbollar efter sina mödrar.
Det luktade svagt av tång och hav och jag kände mig helt fri...

Det var breathtaking vackert och jag passade på att njuta allt vad jag kunde, där bak på hojen, med flätan piskande mot hjälmen och händerna ingrävda i Hefs jacka.


Trots att det fortfarande är lite kallt att åka så fort solen försvinner, var min kväll ett riktigt kodak moment och jag kommer att sova som en prinsessa nu.

Kommentarer
Postat av: Ex-sambon

Keno ja, DE e roligt, haha. Visst hade vi mysigt:)Vi fortsatte vår kväll med filmen Snowbuddies. Försökte få henne att gå med på att hyra Madagaskar 2 men hon var mycket bestämd över filmvalet, lika envis som moster;)

2009-05-19 @ 14:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0