Blomfrossa och pizzasug

Efter att ha städat upp förfesten från igår, träffade jag idag upp en vän och tog en fika i solen.
Vi kom in på ämnet blommor och jag berättade om min passion för färska/snittblommor.
Jag älskar dem!
Jag älskar mest liljor och liljekonvaljer men andra blommor går också bra.
Jag gillar blommor som doftar mycket och jag gillar blommor med vackra färger.
Jag tror att jag gillar blommor med karaktär.

Jag berättade för henne hur jag saknade att inte ha ett liljekonvaljfält där jag kan göra vårtjut och plocka hem några av de fantastiska klockorna till mitt hem.
Och gissa vad!?

Hon visste ett liljekonvaljfält!
Och nu vet jag det med.
Oh joy!!!

Vi gick på blomexpedition och jag plockade lyckligt med mig en blygsam liten bukett innan vi gick hem till mig med våra små godispåsar och kollade på film...


... Sedan, när jag insåg att jag nu har färska blommor i alla rum, skenade jag fullkomligt i min enorma blomlycka!
Kan ni tänka er?
Vackra, färgglada, underbara, vilda och väldoftande blommor i alla rum.
I love it!


Vardagsrummet...

Sovrummet...

Och toaletten...

I köket står det en kruka med färsk basilika och det får väl räknas med.
Det luktar ju gott i alla fall.

Nä, nu ska jag beställa pizza och vältra mig i soffan tillsammans med mina små flickor.'
Må väl!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Älskar färska/snittblommor!

Det har blivit väldigt lite av den varan det senaste. Jag är ju aldrig hemma så det känns dumt att köpa hem, kanske ska köpa till jobbet istället..?

2009-05-25 @ 01:10:50
URL: http://bempis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0