Moses

Det rullar tysta tårar längs mina kinder.

Jag är trött, vill sova men tankarna kommer tillbaka till samma sak hela tiden... Konstigt ändå!
Det finaste jag har ligger på mitt bröst och spinner mjukt under mina smekande händer och jag trodde nog inte att jag skulle bry mig mycket.

Jag minns när han kom.
Ensam, övergiven och så liten, så liten.
Det är många år sedan nu och han blev stor med de åren.
Väldigt stor.

Stor och tung.
En riktig man.

Vi tyckte om varandra han och jag.
Var han ute på kvällen såg jag till att han kom hem innan jag lade mig eftersom jag hatade att inte veta vart han var under natten.
Vi sov nästan alltid ihop.

Åren gick och jag flyttade.
Han stannade kvar.
Vi gled isär.

När jag var på besök letade jag upp honom och hälsade, men sedan lämnade jag honom alltid och åkte hem till mitt.
Inget konstigt med det i och för sig, men det känns sorgligt nu.

Varför blev jag så ledsen?
Varför tog det så hårt?

Varför finns han inte kvar?
Min Pissunge... Borta. Begravd. Kall.

Vissa är bara väldigt speciella för en. Mer speciella än andra.


Han var vild som en tiger men ändå ödmjuk som en lilja.
En tigerlilja.

Jag vill att min bäbis ska vila...


... Under en Tigerlilja

Kommentarer
Postat av: mamma

Nu gråter jag också igen....över Lilla pissungen

2009-05-07 @ 05:13:54
Postat av: Jenny

Usch, det är så hemskt när ens små vänner går bort!

Dom är ju en så stor del av våra liv.

Tänker på er!

Bamsekjamisar

2009-05-07 @ 14:12:52
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: jojo

Näää...vad ..alltså..hmmmmm



fan ja kan inte ens trösta en annan.



Sänder en tanke och en kram.

2009-05-07 @ 15:20:12
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mådis

Dessa små kissar! Vet hur du känner det. Min ÄLSKADE lilla katt-Lisa, var bara min men stannade kvar i föräldrahemmet. Så det jävliga beskedet att hon blivit överkörd. Vet att jag tänkte då att aldrig mer jag skaffar katt, vill ej vara med om detta en gång till. Fast fler missar ville ju sen bo hos mig.....

2009-05-07 @ 20:48:40
Postat av: Annavirrpanna

Bamsekjam om däj baby!

2009-05-08 @ 14:21:21
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0