Ja, det går bra!

Det var en vanlig spårvagn som plockade upp mig idag.
Inte en av de nya flashiga (och fruktansvärt jobbigt högljudda) som glider fram över spåren, utan en av de äldre modellerna som vi göteborgare så väl känner igen.

Men när jag kom på och skulle blippa mitt (vuxna) månadskort var det något som inte stämde.
Den vanliga, hederliga spårvagnen hade möblerats om.
Vad nu?

För att blippa kortet fick jag smyga in i ett litet bås av stolpar och när jag sedan skulle sätta mig ner stod inte sätena som de skulle!
Någon hade vänt den högra sidans stolar, så att de vette ut mot fönstren istället.

Hur hade det här gått till?
Var det personalfest förra helgen?
Blev GL:s personalstyrka kreativ ?

"Fan gubbar! Borde vi inte göra något åt de äldre spårvagnarna ändå? Istället för att bara titta på varandras tysta nackar borde resenärerna få se vår vackra stad!"
"Jaaaaaaa! Och bli åksjuka och kräkas!"



Jag gillar det!
Det är färre säten per m2 och det är trängre i mittengången.. Men jag gillar det!
Det är ett jättehärligt initiativ och jag kan verkligen föreställa mig hur folk sitter där och blickar ut över staden (och kräks).

Underbara, flexibla och nytänkande Göteborg!

Kommentarer
Postat av: Kotte

Finurligt, kanske ska ta och åka ner till Göteborg och åka lite spårvagn då.

2009-05-13 @ 12:26:12
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Fisken

"så att folk blir åksjuka och kräks! JAG GILLAR DET!" Ha, ha, ha! Du är en ond kvinna.

2009-05-13 @ 12:57:57
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Sara

MOAHAHAHAHAAAA skrattar hon diaboliskt och gnider händerna med Hemliga Arne-blick!



Ond som synden själv och beräknelig som Krösus Sork.

Hon jobbar sig fram så som igelkottarna knullar... -F ö r s i k t i g t, och låter dig lätt luras av ett glatt leende, fladdrande ögonfransar och skämtsamma skämt...



MOAHAHAHAHAAAA

2009-05-13 @ 13:09:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Fisken

Som igelkottar knullar? Ha, ha, ha! Vad skall mamma säga NU??? :-D

2009-05-13 @ 14:59:42
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0