Vadåda? Nå fel på de elle?

I bland ifrågasätter jag min egen intelligens.
På riktigt!
Idag är ett sådant tillfälle.

I morse var jag i vanlig ordning sen och sprang ner mot spårvagnen med öronsnäckorna fladdrande från handen och ryggan dunsande mot min rygg.
När jag flåsande anlände kom 6:an och jag slogs av den briljanta idén att ta den till Brunnsparken och byta där istället för att ta min vanliga färd.

Sagt och gjort!
Med Metro i famnen och fullt upptagen med att skriva sms åkte jag iväg mot Brunnsparken.

Gissa min förtvivlan när jag två sms och en artikel senare tittar ut genom rutan -och upptäcker att jag är halvägs ut mot Härlanda.
*Helvete!*

Jag rasslar ihop mina saker, rusar av och kommer 10 minuter försent till 3-4:ornas gymnastiklektion som jag hade på morgonen.

Men ok.
Det var ett misstag som kan hända vem som helst. Be om ursäkt till barnen och fortsätt dagen bara. ingen skada skedd...


På väg hem från jobbet bestämmer Hef och jag att vi ska lyxa med skaldjur ikväll, varpå jag med eld i baken åker hem för att hämta presentkortet på Feskar Bröderna.
Tjugo i sex lämnar jag lägenheten och klockan sex stänger de butiken, så nu jävlar är det bråttom.
För andra gången idag rusar jag så med andan i halsen ner mot hållplatsen med öronsnäckorna och ryggan hoppande i vädret.

Och DÄR kommer 6:an... Perfekt!
Jag hoppar på och hämtar andan på sätet. Tittar ut genom fönstret och... FUUUUUUUCK!
6:an går fortfarande inte till Brunnsparken från detta hållet!

Jag slänger mig av vid Svingeln och springer hela vägen till Nordstan.
Två minuter i sex svettas jag in på Feskar Bröderna och köper mina skaldjur av en väldigt charmerande herre innan jag (mycket nöjd med min maratoninsats) handlar baguette och citron till vår festliga kväll.

Nu ska här unnas vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: fisken

Var inte ledsen! Ingen med ett uns logik i kroppen kan hävda att det är lätt att ta sig fram i Göteborg. ALLA spårvagnar går åt fel håll och ALLA vägkorsningar är allt annat än 90 grader. Hur fan skall man orientera sig då???

2009-05-06 @ 20:55:19
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad jag skrattar! =0D

Stackars förvirrade människa!

Det värsta är att jag skulle kunna göra exakt samma sak själv...

Hoppas att maten smakade!

Pöss

2009-05-07 @ 14:07:28
URL: http://bempis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0