Där ser man!

Jag kom på en sak med mig själv idag, som jag inte riktigt tänkt på innan... Eller faktiskt så var det två saker.

När jag satte mig på morgonvagnen så tog jag, i vanlig ordning, en Metro och började läsa.
Jag har så länge jag kan minnas läst tidningar bakifrån, med sista sidan först (inte serietidningar såklart, men de flesta andra sorter) och så även idag.
Men under mitt obligatoriska horoskopläsande bestämde jag mig för att läsa tidningen så som den är tänkt att läsaren ska uppleva den och började om på sida 1.

Gud, vad konstigt det kändes.
Helt fel till och med!

Jag åker snowboard goofy
Jag skriver med vänster hand, men klipper med höger.
Jag ställer väckarklockan tidigare än jag måste så att jag får snooza lite.
Jag pratar med mig själv och jag läser tidningen bakifrån.
är det, och så kommer det förbli!

Den andra stora upptäckten kom när jag gick av vagnen och telefonen ringde.
Min telefon ligger alltid i byxans eller jackans vänsta ficka.
är det, och så även idag.

Till saken hör att jag hade vänsterhanden full, varpå jag tråcklade upp telefonen med höger hand, drog ut höger Ipodlur, lade telefonen mot höger öra och tog emot samtalet.

Höger öra -HELT fel!
Det gick nästan inte att höra vad personen i andra änden sade. Det var som ett eko.
Som om han pratade i en syltburk, vilket är mycket märkligt eftersom jag vet att jag har en excellent hörsel...

Bara att hålla högerhanden mot örat kändes fel, så det var bara att stanna upp och byta allt bylte från vänster till höger sida så att jag kunde hålla telefonen så som jag visst alltid gör.

Så, jag hade därmed två personliga upptäckter på mindre än en halvtimma idag.
Jag läser tidningen bakifrån och jag är vänsterörad!

Kommentarer
Postat av: /C

Det finns inga fel sätt att läsa tidningen! Alla undersökningar visar att folk för det mesta gör det i en helt egen ordning.

För övrigt är jag också vänsterörad (vilket härligt ord). OCH borstar tänderna i duschen. Ofta. Dina hemska problem när du testade måste bero på ditt tandkrämsval.

2009-05-18 @ 21:58:31
URL: http://clarkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0