Måndag är det nya fredag!

JÄVLAR, vilken liten fighter jag är!
Japp, här har ni en vinnare.

Benen bär mig knappt efter de två tidigare vansinnesfärderna genom stan, ett nytt maratontramp till gymet, sparka utav bara helvetet på säcken och sedan, som med döden i hasorna, trampa hem igen...
Men oooh, vad nöjd jag är!

När jag kom till boxpassert idag var jag ensam och blev då ihop-parad med en något större, något starkare och något farligare kille än den väna (men ack så full av jävlar anamma) power walk-kollega jag är så van att strida mot säcken med.
Gulp!

Men så bestämde jag mig för hur hårt han än körde, så skulle jag köra ännu hårdare.
Och tro mig, det gjorde jag...
Jag boxade, jag sparkade, jag svettades och jag kämpade som aldrig förr, och det var med blodsmak i munnen som jag (med högt skrikande och dödskrampande magmuskler) envisade mig kvar i den elaka avslutningsplankan innan passet tog slut.

"Sara vinner för svettigast tröja idag!" Hojtade min fina favvoinstruktör efteråt och jag brann av stolthet.
Jag vann!
Hörde ni?
JAG vann!

Men visst hade han rätt.
Mitt svett svettades och sved i ögonen, tröjan klibbade okvinnligt mot den blöta huden och håret låg som en nybadad afghanhund runt ansiktet, men det gjorde ingenting.
Jag gav allt och jag vann!
Kanske inte den mest glamorösa av vinster, men ändå.

Jag längtar redan till nästa måndag då jag får utagera mig mot den svarta 25-kilossäcken igen.
Det ÄR så obegripligt roligt och snart kanske det till och med finns lite muskler under all hud när jag spänner...


... nu har jag ändå torkat lite!

Kommentarer
Postat av: Adde

Själv struntade jag i gymmet, gick o tittade på blåvitt och drack öl istället.. Så du kan vara EXTRA stolt ;)

2009-05-26 @ 09:07:31
Postat av: Fisken

Ha, ha, ha! När vi talar om att cykla: KÖP INTE EN FÄRDDATOR TILL CYKELN!!! Då börjar man att tävla med sig själv. *suck*

Sv:Bilden föreställer utsikten ifrån Mälardalens högskola. Jag vet inte vad containerna innehåller men i min fantasi så ser de små ut som sopcontainrar och de innhåller väl blivande byggingenjörer som inte höll måttet? Den stora "sjöfartaren" under mig lär vara proppfull med kårleksaker som öl, uppblåsbara får och overaller i alla möjliga färger... eller?

2009-05-26 @ 13:27:00
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du är sååå duktig som håller igång!

Jag själv vet faktiskt inte ens var närmaste gym ligger... skäms



Tack, jag är RÄTT nöjd med vårt köp!

Vår dörr står alltid öppen för dig, det vet du!

Pöss

2009-05-26 @ 14:03:14
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Marcus!

Vilken rumpa!;-)

2009-06-08 @ 22:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0