Ja, vissa kan ju med...

När jag flyttade in till min nuvarande lägenhet spottade jag vansinnig och vältuggad fradga över den tidigare hyresgästens odugliga flyttstädning.
Eller faktiskt den totala avsaknaden av ämnet!
Jag bestämde mig då för att ta en helg då jag skurade med tandborste, från golv till tak, för att det verkligen skulle kännas fräscht...
En helg som, inte helt överraskande, ännu inte kommit!

Visst har jag städat, men den där tandborstnogrannheten har bara kommit så långt som till spis, badkar och toalettstol.
I dag när jag stod i duschen, efter ett fantastiskt boxpass med min favvoinstruktör, tyckte jag mig se tidigare osedda ränder på det vita kaklet och kunde inte släppa det, tiden till trots.

På med morgonrock och fram med Cillit Bang.
Ett sprut, en diskborstskrubb och en snabb avsköljning visade med brutal sanning mina värsta farhågor.
Väggen var hur skitig som helst.
Jag tänkte ta ett kort på den avskyvärda nyansskillnaden, men var för äcklad för att sluta skrubba, om ens för bara en minut.

Badkar, väggar, handfat, toalett, golv, rör, kranar... Inget i badrummet klarade sig undan min sprayflaska, diskborste och maniska skrubbande.
Och man kan säga mycket om dålig reklam, men Cillit Bang ÄR sjukt effektivt på skit.

Nu sitter jag här vid datorn, med en latte vid min sida, godisskålen från igår i knät, Pretty Woman på i bakgrunden och skriver medan badrummet torkar upp.

Jag är nöjd!
Jag är mer än nöjd. Jag är glad...
Jag har visserligen gjort slut på en hel sprayflaska av rosa Cillit Bang, men jag har ett skinande rent badrum och det kommer att kännas fullkomligt ljuvligt att gå in blande det gnistrande kaklet i morgon bitti.



Som i min egen lilla reklamfilm...

Kommentarer
Postat av: Fisken

Lika delar reklam som oroande ticks...klockrent otäckt!

2009-05-18 @ 23:55:42
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Petra

Fan Sara... nu fick du mig att känna behov av ytterligare ett skurmedel i min jättesamling! Älskar att testa nya. =)

2009-05-19 @ 10:46:24
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Kotte

Jaha, säger som Petra, nu måste ju jag med prova om det är SÅ bra!



Kommer även med ett till tips. Yes Powerspray! Grym på att ta bort rost från diskbänken (när konservburk har stått där) å andra saker. Men grejen som gör att man måste ha Yes powerspray hemma är att den tar bort klisterlappar/prislappar. Såna nedriga som finns på tex IKEA-saker. Spraya på lite, vänta i ngn minut och sen går det att spola bort lappen! + att den tar bort gråa sträck i skåpen som uppstått efter kastruller :)



Lång kommentar, men rengöringmedel när de överraskande fungerar är en underbar upptäckt :)

2009-05-20 @ 10:05:28
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0