Stolt sneakersbärare

... Och festlig klädsel!

Hallå!
Jag jobbar på skola.
Inte fan är jag festklädd och piffigt redo för fest klockan två en tisdagseftermiddag.
Vem är förresten det?
Ja, så avslutades mailet och ja, så reagerade jag när jag läste det (vid 12:00 idag).

När jag sedan (13:45) kom till Svenska Mässan och dagens och kvällens seminarie och fest seglade otaliga mörka kostymer och fucked up fancy festblåsor förbi mig med höga näsor, rougade kiner och viktigt strama läppar.

Jobbar inte folk?
Eller jobbar de helt enkelt i sådana utstyrslar?
Låt oss säga att jag (och bara jag) stod för det lite mer sportiga klädmodet på Svenska Mässan idag.
Göran Johansson tyckte till och med att jag såg så schabbig ut att han ställde sina tomma mat-tallrikar, precis nedanför näsan på mig, på mitt bord där jag stod och hängde... Krampaktigt hållande min gode vän Hof.

Men, väldigt god gratismat åt jag, och väldigt goda gratisöl drack jag (innan jag smet hem och helt sonika flydde från kvällens huvudattraktioner; prisutdelningar och uppträdanden).

Förlåt mig, men jag orkade bara inte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0