Tur att det inte var några tända ljus i rummet

Ni vet hur det är när man är lite bubblig i magen och helst av allt vill släppa väder som skulle kunna lyfta en luftballong!?
Eller..?

Sådan kände jag mig i alla fall igår och även om jag låg (tillsynes oberörd) och snusade lätt mot Hefs bröst medan han spelade fifa på sin ps3, så kände jag hur det arbetade i min mage.

Då jag fullkomligt vägrade att lämna min trygga position mot hans varma bröst valde jag att ignorera magens hintar om att få släppa ut överflödig luft och arbetade mig envist knipande igenom både fotbollsmatch på tv och härlig stekmiddag (råstekt potatis, lammkorv, bacon, ägg och champinjoner).

Jag sov visserligen som en mätt kattunge innan klockan slagit 23:00 och det var med trötta steg (och bortglömd luftmage) som jag stapplade in till sovrummet när han väckte mig vid midnatt.


Plötsligt sätter jag mig upp och stirrar ut i mörkret!
VAD VAR DET?

Jag hade vaknat av ett gränslöst smatter och satt nu rakryggad i sängen med täcket nere vid midjan och blossande varma kinder.
Var det jag som pruttade så?
Nääää...

En snabb snegling ner mot den lugnt sovande mannen bredvid mig visade på att han nog inte hört min luftsalva, varpå jag tyst smög ner under täcket igen och somnade om (med sjuka tankar om hur vi vaknar på morgonen med täcket, upplyft av mina gaser i magen, som en grön/vitrandig fällskärm ovanför oss)...

Vad hände med att tjejer inte fiser?
Är jag unisex nu?
 







Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!



Har följt din blogg ganska länge nu (kommer själv inte ihåg hur länge) och jag måste bara säga att jag tycker om den. Och det här inlägget var utan tvekan ett av de bästa du skrivit! :)

2009-10-15 @ 16:36:25
URL: http://ettlivirorelse.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag kan bara säga en sak; been there (fast inte hos Hef utan med J), Done that (trodde att det var någon som smällde en bomb i sängen) Seen that (eller kanske snarare heard that...) Innan hade jag ju alltid Bulten att skylla på men nu får man bara vara glad att våra män sover så tungt =).

Hur är det snäckan, saknar dig ;-) Kommer du hit snart?

2009-10-15 @ 19:48:39
URL: http://mittlivipolen.blogg.se/
Postat av: PetraB

Fniss! Nä, du e mänsklig.

2009-10-17 @ 12:24:26
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0