Ett hett tips

"Alla har special places att gå till. Välj ett och tänk på det så somnar du snart!"

Det är Hefs tips till en sömnlös Sara.

Hef väljer en dag, en plats eller ett ögonblick där han har mått riktigt bra och så går han, i huvudet, igenom det (från början) när han ska sova.

Vänta nu!?
Ska jag hålla mig till en tanke tills jag somnar?
Det är stört omöjligt ju.
Jag valde i alla fall att börja tänka på i somras då vi köpte med oss massa, räkor, kräftor, baguetter och aioli och tog båten ut till Vinga.
Det var en fantastisk dag och jag mådde som en sessa från början till slut.

Efter ca 13 sekunders tänkande hade jag vidrört den tänkta båtturen, vad katterna gjorde nu, dagens middag, morgondagens arbete, den bortglömda tandborstningen, huruvida Pippi hade rätt om att vända sig om i sängen och om den bruna fläcken på foten skulle vara större i morgon.

Nej, nej, nej... Tillbaka till Vinga och skaldjuren!

Mitt huvud är som ett galet flipperspel där kulan studsar ohämmat mellan väggarna och tar med sig ett tankefragment vid varje ställe.
En tanke tills man somnar?
Skulle inte tro det du...

Men det krävs ju tankestyrka att hela tiden försöka återkomma till det där special placet och jag blir trött av att tvinga mig tillbaka dit, så visst funkar det.
Jag somnade ju rätt snabbt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0