Att diskutera kaffe och mjölk är lågt, men jag gör det ändå...

Jag är inte en snål människa och jag bjuder mer än gärna (till min plånboks stora förskräckelse).

På mitt jobb har vi ingen kaffemaskin och det är ont om kaffekokare, så de flesta av oss i personalen har taskigt snabbkaffe som vi surplar i oss på rasterna.
Jag brukar köpa Gevalias vanliga snabbkaffe och jag har burken ståendes i ett skåp i personalrummet.
Till det snabbkaffet köper jag alltid en ekologisk mellanmjölk som jag har ståendes i personalrummets kylskåp.

De flesta av mina kollegor skriver sitt namn på sina kaffeburkar, men jag tycker det känns så fånigt att taga allt, så jag lämnar min mjölk och mitt kaffe onamnat (och tyvärr därmed även oskyddat).
Nu har det gått några månader in på terminen och mina kaffeburkar och mina mjölkpaket har gått åt som smör i solsken.

Hur är det möjligt?

Ska jag behöva skriva mitt namn på mjölken och kaffet, så som barnen skriver sitt namn i jackor och gummistövlar, för att själv kunna få njuta lite av det?
Självklart bjuder jag om någon saknar mjölk eller kaffe, men kom igen!
Vissa gånger öppnar jag mjölken på måndagen och så är den så gott som slut på tisdagen när jag återigen öppnar kylskåpet.

Och trots att jag känner mig väldigt snål och småaktig när jag säger det, så måste jag ändå säga;
Det är fan inte ok!

Jag vägrar skriva mitt namn på sakerna som ett annat snålfejs, men det verkar vara så som man förväntas göra inom kommunen för att folk ska förstå att det faktiskt tillhör någon annan än dem själva.

Konstigt tycker jag



Hade det inte varit lite roligt om jag fyllde det nuvarande mjölkpaketet med vatten och kaffeburken med torkat bajs eller nåt?



Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag fick min medtagna lunch uppäten en gång....och min kanelbulle som jag ställde på bänken och skulel hämta muggen i skåpet..när jag om tillbaka var bullen borta.... så det verkar vara något "Kommunalt" det där....

2009-09-29 @ 09:48:01
Postat av: Annapanna

NEJ DET ÄR FAN INTE OK!

2009-09-29 @ 13:00:39
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hur svårt ska det vá att låta bli andra människors grejer?!

Vem tror dom att det är som köper och ställer dit mjölken och kaffet? Tomten?

2009-09-29 @ 18:01:24
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: jojo

Svårt att få bukt med, här är några tips:

*häll laxeringsmedel i mjölken.

*stoppa i en sån där Pop-Up orm i kaffeburken.

*sätt in en stor burk i kylskåpet med text:

Kaffe 300kr koppen, mjölk 890kr, ELLER ge fan i det som är MITT!!! övertramp beviljas ej.

*LIMMA igen kaffeburkens lock, när du sen ska dricka kaffe har du ju en hemlig burk i ditt skåp.

*Sista utvägen är att skriva en skylt att kameror har satts upp för att utesluta stölder.

2009-09-29 @ 20:24:42
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Fisken

Lägg i citron i mjölken så den skär sig och koppla ström till kaffeburken.

Det är ju skrämmande att de som snor detta är de som skall lära ut moral...

2009-10-01 @ 00:54:29
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0