Ett så kallat i-landsproblem gissar jag

Jag har en så himla fin cykel.
En Scott som är rosa och grå, snabb som vinden och döpt till Contessa... Ett stycke kärlek på två maskulina hjul och jag älskar henne som raggaren älskar sin (i framrutan) tärningsprydda bil.

Men vi har problem i kommunikationen, Contessa och jag.
Jag vill cykla till jobbet, men ändå har jag nu tagit spårvagnen i två veckor, medan hon stått trygg och vilandes i mitt vardagsrum... Och det mina vänner, det är inte ok!
Spårvagnen kostar pengar, tar längre tid på sig och är full av trängandes morgonmänniskor... Nope, me no like!

Kommunikationsproblemet vi har handlar om regn och stänkskärmar...
Det regnar i Göteborg och Contessa har inga stänkskärmar.
Det rimmar liksom inte!

Är det ok att sätta stänkskärmar på henne, eller har jag redan gått över gränsen med de reflexerna som hon har?
Kanske om jag tog bort reflexerna och bara har lysdeoderna när det är mörkt... Skulle det vara mer ok med stänkskärmar?
Nä, va fan!
Jag får ta spårvagnen och fundera på saken i morgon...

Eller?
Har jag just gjort min cykel lika fåfäng och utséendefixerad som jag själv är?

Kommentarer
Postat av: jojo

ÄSH du får ju ignorera spårvagnen (jag höll på skriva Kundvagnen) och ta cykeln under din arm och gå till fots ju.

Du måste väl ge den en semesterdag ju.

2009-09-03 @ 13:19:20
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Petra

HJärtat. Du är över trettio. Det är legalt med stänkskärmar nu. ;-)

2009-09-04 @ 11:48:00
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Fisken

Lysdioder i hjulen kanske...?

FRÄCKT!

2009-09-08 @ 23:29:36
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0