Så som jag är

Jag kom på mig själv idag!
Kom på mig själv med något jag förmodligen alltid har gjort, men däremot aldrig tidigare reflekterat över...

När man spenderar pengar på något vill man ju/väl ha det bästa för just de pengarna.
Bästa maten, bäst drinken, bästa kattungen, bästa bilen, bästa resan... Och så givetvis, bästa solariet!
Jag solade i närheten av jobbet idag och när jag kom in var tre bås av tre möjliga lediga, varav jag blev tvungen att själv välja i vilket bås jag skulle sträcka ut min ljus -och värmetörstande kropp.

Direktcitat från mina egna tankar:

*Trean tar jag inte, den är ju äcklig!
Ettan känns bra, den tar jag.
... Men den ligger ju först så det gör nog de flesta andra också, jag tar tvåan!
Fast å andra sidan kanske andra också tänker att andra tänker att andra tar ettan och sedan väljer tvåan istället.
Nej, jag tar ettan ändå...*

När jag, nöjd över mitt beslut, lade mig i ettan slogs jag över min inre dialog och skämdes lite bakom ett hemligt leende.
Trodde jag verkligen att jag hade lurat systemet bakom solarierna?
Gud, så dumt!

Jag glömde det dock rätt fort när TOOL rockade loss i pluggarna och jag gungades med i musiken samt lät solarievärmen lura mig i 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Fisken

Ha, ha! Nej...just när jag trodde att du var normal?

Sv: Hmmm... Jag hoppas att just vin dröjer ett tag. Kvinnor och sång kan jag inte lära honom något om.

2009-09-15 @ 20:37:04
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0