Tillbaka till filmen

Just nu ligger jag i soffan och kollar på en riktig demonfilm (eller filmer snarare, den är i flera delar), Human Trafficking.
Under filten, på mitt bröst, ligger Hallon och snusar medan jag biter på naglarna av alla hemskheter på tv:n.

Plötsligt börjar hon röra sig där under filten men jag tänker inte så mycket på det.
Hon ska väl byta sovsida eller något, och jag kollar vidare på filmen utan att undersöka vad som försigår under den rosa/randiga filten.
Efter ett tag börjar det smaska och låta vid mitt bröst och jag misstänker mattevant att den lilla katten tvättar sig lite och tittar obekymrat vidare på filmen.
Men när det sedan kommer mystiskt harklande ljud blandat med smaskandet gör min nyfikenhet mig tvingad att slita blicken från tv:n och lyfta på filtkanten.

Smaskandet upphör blixtsnabbt och jag möts av två kornblå ögon som tittar rakt mot mig, från filtens öppning.
Min blick fortsätter från kattens (till synes) oskyldiga ögon och ner till dess (nu) stängda mun och jag kan inte låt bli att frusta till av skratt.
I sin mun har hon en slinga av mitt kolsvarta hår, som hon har legat och tuggat och smaskat på.
Då håret ju sitter fast på mitt huvud hänger det som en liten hängmatta mellan hennes mun och min tinning och jag skrattar ännu mer när jag börjar dra i det och finner att hon har nästan en decimeter hår i sin mun.

Visst, det är lite äckligt men samtidigt en så rolig syn när jag lyfte på filten att det bara blir humor.
Skit att jag inte tog kort på hennes busted-blick.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hallon! Sötkatt! =0D

Jag förstår precis vad du menar med busted-blick.

2009-09-05 @ 15:38:54
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha! Det finns inget äckligt med katter - förutom möjligtvis när de kräks upp hårbollar då ;-)

Jag har ju precis fått två nytillkomlingar hemma hos oss och jag bara avguuudar dem!! Så till den grad att Maken tycker det är lite otäckt.

Och apropå otäckt, så har jag också sett Human Trafficking och jag måste säga att det var bland det absolut bästa jag sett! Du får berätta vad du tyckte sen. Kram på dig!

2009-09-05 @ 21:08:47
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0