Tack, men nej tack!

Min näsa producerar absurda mängder snor, nysningarna kastar sig ohämmat ur min kropp, huvudet hotar att spränga sig ur min skalp och jag har ont i huden.
Va?
Ont i huden... Vad är det liksom? Bah!

Jag är en individ som gärna undviker medicin och tabletter (nu finns det vissa som slår sig på knäna av av skratt efter det uttalandet, men jag pratar enbart om värkstabletter) och det var först när jag var villig att slå in en spik i tinningen för att förflytta huvudvärken, som jag igår tog en Ibumentin.

Jag är rätt säker på att jag åkt på en förkylning av rang och oron över att ha blivit Svinad är extremt liten, men jag kollade ändå upp det här med vaccin lite.
Inte för att jag känner något större behov av sprutor, men ändå!

Ok... Så här är det tydligen:

Vaccinet kan innehålla kvicksilver och bieffekterna kan vara nervskador, hjärnskador, ADHD och Autism.

Vänta nu!
Var inte kvicksilver typ farligt?
Nervskador eller hjärnskador låter ju inte heller helt lockande.
En liten släng av ADHD har jag förmodligen redan men Autism känns mindre intressant.

Jag förstår verkligen varför folk pratar om massvaccinering för att hindra den här Nya influensan att sprida sig. Man kan ju bli en hur vrickad människa som helst efter de två sprutorna och den som inte vaccinerar sig (förmodligen jag) kommer framstå som helt fantastisk och kanske till och med i någon form av normal jämte dessa kvicksilverfyllda, nerv -och hjärnskadade bokstavskombinations-medmänniskorna.

Nä... Som jag ser det blir jag nog hellre Svinad än råkar ut för ovanstående alternativ!


Kommentarer
Postat av: Fisken

Du skriver så sensuellt och levande. Jag har en bild av din rinnande näsa på min horhinna nu...

THANKS!

2009-09-09 @ 22:36:54
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: /C

Sara, det låter som att du redan blivit svinad är jag rädd. Och då är det för sent med vaccin. Men var lugn, för de flesta yttrar sig sjukdomen som en helt vanlig flunsa (vilket det ju faktiskt är).

Vad gäller kvicksilvret. Ja, vaccinet innehåller kvicksilver - i det konserveringsmedel som blandats med vaccinet eftersom detta kommer i flaskor med tio doser (sammanlagt har ju 18 miljoner doser beställts, då funkar det inte att ha en flaska per dos).

Enligt experter rör det sig dock om försvinnande små mängder kvicksilver. Ingen fara alltså.

Fråga mig om du undrar mer... vi journalister är experter på svinflunsan vid det här laget...

2009-09-09 @ 23:52:08
URL: http://clarkman.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahahha!

Tack för det expertutlåtandet clarkman!

Underbart!



Fisken: Det var så lite så. Säg till när bilden falnar så ska jag fylla på lite ;)

2009-09-10 @ 19:18:50
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0