Vatten, vatten. Bara vanligt vatten!

Undrar om jag inte nådde botten just...

Mina prinsar, Hef och Hef, är på semester i Domenikanska och den delen av dem som jag har förmånen att ligga med skickade just ett sms om 30 grader och lyxhotel.

Det var som en hård spark i magen (en spark jag mer än gärna tar för dem, men ändå) att läsa det medan regnet gjorde sitt yttersta för att ta sig in i lägenheten genom rutorna och jag ville mest av allt bara gråta.

Jag finner plötsligt mig själv i soffan, invirad i min randiga filt och gnagandes på en fryst kladdkaka framför En plats i solen som visas på tv och inser med förvånandsvärd realism att jag nog måste skärpa till mig.
Jag bor i en regnig stad, i ett regnigt land.
Live with it liksom.

Ska ta en renande dusch och sedan ett par kalla på stan.
Det blir bra för min våta själ...

Kommentarer
Postat av: jojo

Om regnet öser ner

lyssna då på din sol du bär inom dig.



Om solen gassar ner

lyssna då på den svalkande vinden du har i ditt hjärta.



De som inte lyssnar inåt

försöker släcka eld med eld.

Eller att få värme

med att få regnet att stoppa vinden.



Om jag hade kunnat

hade jag rusat hem till dig med

scons, te,marmelad (med skali,och du har trott att det inte finns någon som har liknande smak)

och en stor god ost!!!



Hela ditt hem täcks av madrasser, lakan,kuddar,

gosedjur. Mina barn skulle slockna där de hamnat.



2009-09-03 @ 20:46:30
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Annavirrpanna

Yey, hon är tillbaka! Missed you...



Efter regn kommer solsken, har ja hört...



PÖZZ

2009-09-03 @ 22:41:53
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Regn = myyyyys, har jag hört ;0)

2009-09-04 @ 14:46:02
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Petra

Vänta nu. Alltså jag är inte snabbtänkt jag vet, men... Ligger du med en Hef? Eller vad sa du? =D

2009-09-05 @ 21:10:45
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0