Vad hände?

Jag har många gånger funderat på att ta en pause i mitt yrke för att testa på någonting helt annat ett tag.
Inte för att jag inte trivs med det jag gör, utan mer för att få en bredare bild av mig själv.
Upptäcka andra val, kolla upp vad jag är kapabel till och hitta nya utmaningar.

I de tankarna återkommer jag ofta till florist då min kärlek till blommor får mig att vilja vara omringad av dem hela dagarna...
Men... Det finns ett men!

Efter att, nu på mornarna, ha lyssnat på P3:s Morgonpasset när jag cyklar till mitt nuvarande jobb har jag gjort en fasansfull upptäckt.
P3. Gamla fina, hederliga P3 har börjat formateras till en horribel kommersiell radiokanal utan någon som helst musikalisk själ.
Varenda morgon har jag nu plågats av Darins "You're a love killer. You're a love, love killer. You're a murderer"
Eller vad det nu är för briljanta ord han sjunger.

Men herregud!
DET ÄR JU SÅ DÅLIGT!!!
Hur kan någon som väljer att spela sån skit i radion få jobb som musikproducent på P3?
Hade det varit på Radio City, eller vad de nu heter, så hade jag köpt det men P3?
Och det stannar ju inte vid Darin... Nej, nej. Precis som på de kommersiella kanalerna så repeteras nu samma fantasilösa ordbajsande och ihopklippta covers om och om, under en dag, även på P3.

Så där är mitt nya eventuella jobb!
Jag hade, utan tvekan, varit en helt grym musikproducent och ska nog bannemig börja sälja in mig själv och mina musikkunskaper hos P3 med en gång!

Kommentarer
Postat av: Tisse

:)

Bästa Vildhallonet... du är så full av idéer och energi. Det smittar av sig liksom... precis som att det känns lite jobbigt när du för ett tag sedan skrev ett inlägg om inre tankar. Ropa till om du vill ha stöd från "a complete stranger". ;)



Nu till dina tankar om musikproducent - du kommer garanterat klara det bättre. Om inte annat minst lika bra - nyckelt till framgång i radio är att kunna ett fåtal ord, här kommer dessa: "här kommer ny och fräsch musik från...". Lyssna hur ofta denna fras förekommer och man kan fundera på hur många gånger låten de sedan spelar upp har plågat ens öron!

Hade inte min första arbetsplats upphört - hade jag garanterat jobbat kvar. Nu blev det inte så och jag är nu hos min tredje arbetsgivare. Det har gett otrolig erfarenhet samt trissat lönen en aning. Går du i karriärstankar - så prova! Man är ofta mycket mer taggad med erfarenhet och distans i bagaget jämfört med någon som kommer direkt från andra skolor och liknande. Söker du lugn, trygg och stabil tillvaro - stanna kvar. Det borde vara ett ganska säkert jobb du har som inte försvinner direkt...



Ha´de´ bäst, lilla hallon!

2010-08-30 @ 23:24:33
Postat av: Jenny

Kör på för fan! ;0)

Vill du prova något nytt, på riktigt, så gör det. Annars kommer du att ångra dig senare.

Det är väl ändå ett ganska bra läge? Just nu har du ju "bara" din sambo och dina fina tissar att ta hänsyn till. Vem vet hur det ser ut om fem år tex...

2010-09-05 @ 15:29:39
URL: http://bempis.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag har så fina läsare att jag blir alldeles varm i hjärtat.

Kram

2010-09-11 @ 08:44:38
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0