Blommor och kärlek

Det finns så många småsaker som gör mig glad.
Blommor är en sådan sak. Färska blommor.
Jag älskar dem.
Vilda blommor plockade från en sommaräng eller vackra liljor från en blomsterbutik. Det spelar ingen roll, bara de står i en vas hemma hos mig.

När jag kommer hem och det står blommor på bänken i vardagsrumet blir jag på något sätt lugn.
Det, i samband med Hallons välkommen-hem-symfoni, gör att jag blir alldeles varm i hjärtat.

Nu står det tre vaser med praktfulla liljor (min, tillsammans med orkidén, absoluta favvoblomma) och en vas med tjusiga rosor i mitt vardagsrum.
Det är en av de få fördelarna med att bli äldre... Man får så mycket blommor and I love it!

Jag hade en så underbar födelsedag igår och Hef har en stor del i det.
Han hade verkligen ansträngt sig för att få världens i särklass barnsligaste 32 -åring att, från morgon till kväll, vara glad.
Det bara haglade överraskningar och hey -Jag diggar överraskningar!

Absoluta klimax nådde dagen då han, på kvällen efter restaurangbesöket, lurade mig att jag skulle sjunga in en duett med honom i hans studio och jag blev alldeles livrädd.
Jag suger fett på att sjunga, och det var på extremt darriga ben som jag följde med honom till studion på Kungshöjd.
Men i uppgången sa han att han bara skojade och fortsatte gå.
I stället gick vi in på Hotel Riverton och åkte upp till Sky Baren... -Där jag möts av massor av underbara vänner!

Åh, viken sagolik överraskning!
Jag blev så glad att tårarna rann (jag är så jävla blödig nu för tiden. Måste vara åldern) och jag hoppade på stället av ren lycka.

Tack för en alldeles fantastisk födelsedag alla inblandade. Jag behövde den!

Kommentarer
Postat av: Annavirrpanna

Fasiken, jag visste att jag skulle glömma!

Sorry darling!



GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!



Pözz



2010-01-22 @ 20:15:33
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: jojo

Där hade jag ju velat vara...=)

2010-01-23 @ 20:57:15
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0