Nu räcker det!

Jag stör mig på en sak.
Jag kan störa mig på många saker, men just nu är det detta som oftast fångar uppärksamheten för mitt enorma störande.

Alltså; Reklamfilmer och färgen GRÖN!
De verkar oskiljaktiga och jag blir galen. Vem har sagt till reklambyråerna att det ska vara grönt överallt?
Gröna tröjor, gröna handdukar, gröna gardiner, gröna byxor, gröna mattor, gröna koppar, gröna bokstäver...
Grönt, grönt, grönt. Överallt. Hela tiden.  Näsatan alltid samma nyans av den gröna färgen med.
LÄGG AV!

Är det den gamla dängan grönt är skönt som ligger bakom fenomenet?
Eller är det ett gömt miljöbudskap för att kunna åka på dagens stora miljöfrågors våg?
Tror "de" att de är smarta och att vi minsann kommer luras att köpa deras produkter om de smyger in den gröna färgen i loggor och reklamfilmer?

Jag har kommit att tycka rätt illa om grönt tack vare all grön jävla reklam som omringar mig.
Jag vill ha mer svart och rosa. Kanske lite vitt och grått med. Eller orange och blå...
Det finns så många färger att välja mellan så varför fastna så vid en?

  

För att nämna några...


Kommentarer
Postat av: jojo

Mitt blogginlägg är bla skriven till dig.

Kändes som du behöver det just nu.



Kramis

2010-01-14 @ 19:10:39
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0