Jag är inte en gnällig tjej, men nu längtar jag hem...

Det lustiga är, att precis innan felskäret tänkte jag;
*Helvete vad fort det går... Jag är en sån stjärna va!*

Fyra sekunder efter de egopeppande tankarna tumlade jag runt i ett moln av snö, kände hur jag dängde huvudet i isen och landade efter några varv sittades med brädan framför mig och med en hand som stycktes skrika:
"Vad fan håller du på med? Alla vet ju att man inte tar emot sig med händerna vid ett fall... Åååhhh, ditt jubelPucko!"

Hef och jag åkte försiktigt ner och till närmsta liftsystem och bestämde oss för att inspektera min skrikande kroppsdel, vilket, för min del, resulterade i en (väldigt fartfylld och rolig) skoterfärd till bilen medan killarna fick åka sig genom tre olika liftar och lika många backar för att komma till mig.
Men det gick ingen större nöd på mig de 20 minutrarna jag väntade på dem inte.
Nej, jag satte mig lugnt till ro på hotellets lunchhysteri och tog mig en galopp, spanandes på alla åkare som åt, drack och shoade.

När killarna kom blev det en öl till och en diskussion huruvida vi skulle åka till sjukhuset eller inte.
Jag hade visserligen ont, men jag kunde ju röra på alla fingrarna och med mycket vilja lyfta en stor stark så det var förmodligen inget brutet, varpå jag tyckte att vi kunde vänta en dag och se om det inte blev bättre innan en ev röntken.
Men Hef stod på sig och vi tog tillslut bilen till sjukan där Dr Thomas inspekterade och jag skulle få min diagnos.

"Jaaa du Sara"
Började Dr Thomas efter att ha sett bilderna på mitt skelett
"Du har nog rätt hög smärttröskel, för det här var mycket värre än jag först trodde."

Då tänkte jag med ett leende direkt på min kära bror som, efter att ha fått sin egen motorcykel hoppandes i ryggen, svarade 3 när hans läkare frågade hur ont han hade på en skala upp till 10.
Tilläggas kan ju, att han då hade krossat en kota eller två samt punkterat några inre organ...

Tre korsande frakturer hade jag i handleden. På det hade jag sedan tryckt in underarmsbenet och pulveriserat ändarna.
Komplicerad fraktur kallade Dr Thomas det och jag får inte under några omständigheter använda vänsterhanden innan ortopeden i Göteborg har sagt sitt.
Enligt Dr Thomas finns det tydligen en stor risk att allt som han drog tillrätta kan ramla isär eftersom det är så poröst och trasigt och då måste jag operera in plattor och skruv.

Så här sitter jag.
I Åre.
Skadad första åkdagen och får inte göra någonting.

Ååååhh, vad störande.
Jag är ju extremt vänsterhänt och jag har ju precis kommit igång med mitt mäktiga målarprojekt och...



... Och jag ska inte klaga någonstans.
Hade jag inte haft hjälm och ryggskydd kunde det ha gått mycket värre och har jag tur slipper jag operation och då är jag faktiskt läkt och hel på bara 5-6 veckor.
Herregud! Det är bara en bruten arm. det är ju ingenting...

Och Hef är ju en sån darling.
Igår åkte han ingenting, utan vallade sin trasiga tjej på en roadtrip till fantastiskt fina Trondheim där vi strosade runt och åt gott.

Men trots min omhändertagande och underbara man, och trots trevligt sällskap här i Åre vill jag hem till mina tjejer.
Jag vet hur ego jag är, men det är inte lika kul när man inte får åka och jag säger det inte högt till någon, jag lovar...





Kommentarer
Postat av: Petra

RÄTT hög smärttröskel???!

En annan hade ju svimmat flera ggr med de skadorna...

2010-03-31 @ 21:33:54
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Petra igen

Nu sitter jag här och bara beundrar dina fantastiska tavlor igen =)

2010-03-31 @ 21:35:25
Postat av: MLI

Du är värd vartendaste litet klagoord med den handleden. Usch så synd jag tycker om dig, även om det inte hjälper dig ett dugg! Kram!!!

2010-04-01 @ 00:02:33
Postat av: Mia

Vännen, vad har du gjort??? Fy f.. det måste ha gjort super ont!! När kommer du hem igen?

2010-04-01 @ 11:08:20
URL: http://mittlivipolen.blogg.se/
Postat av: jojo

Men lilla Pärlan,...har du gjort illa dig!!?

OM jag hade kunnat skulle jag roat dig varenda dag med kaffe och kanelbullar, filmer, promenader, varma fotbad och givetvis tillagade middagar med efterätt. Men nu kan jag inte det, men jag kan skicka lite mail om du vill.



Kramis

2010-04-10 @ 18:08:26
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0