Postkod schmostkod...

Seriöst!
Postkodlotteriet... Vad är det för ett jäkla ockerploj egentligen?

Jag har liksom valt alldeles själv att inte gå med, men ändå dimper det ner personliga inbjudningar och påtryck i postfacket med ett stadigt snitt på en gång per vecka!
"Sara, den här veckan kan du vinna EN MILJON KRONOR"
Eller:
"Sara, passa på. Går du med nu får du den fantastiska möjligheten att vara med i vår miljondragning redan från första dagen."
Osv osv...
Nu sist var det till och med ett personligt plastkort med i brevet. Ett fint kort som skulle passa perfekt i plånboken och  som hade mitt fulla namn omsorgsfullt ingraverat.

MEN LÅT MIG VAAA!

Visst, det är fantastiskt med all välgörenhet som lotteriet ändå innefattar, men vad kostar det inte för miljön med alla dessa idiotkuvert, pappersreklam och nu plastkort som de kontinuerligt kastar i ansiktet på oss envisa nejsägare?!

Jag skiter i varenda grannyra, vinstchans eller miljonregn i världen, när det kommer till Postkodslotteriet.
Låt de som vill vara med, vara med och låt mig vara ifred!

Eller är det bara jag kvar?
Är det därför de är så påstridiga?
Blir det Guinnes Rekordbok om de får med den där sista..?

Nä, skulle mina grannar vinna 1,2 miljarder kronor så kommer jag  att vara en mycket bitter och muttrande medborgare, som inte unnar dem något, men so be it!
Den smällen tar jag!


Här har vi en rånöjd kille som förmodligen slår sig på knäna av skratt hela vägen till banken!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihihi. Så kul. Johannes satt precis och argumenterade för precis samma sak i bilen. Hans nya mission är att komma på ett sätt att ta sig ur skiten ASAP!! Återkommer med resultatet.

2011-01-11 @ 09:02:23
URL: http://thesweetlifeinrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0