Jag är ego!

Jag vet inte vilka som är värst?
Gångare, cyklister eller bilister... Eller kanske till och med mopedister!?

Fast vi är nog lika stora kålsupare allihop när allt kommer omkring, för man är väl sig själv närmast hur man än vänder på det, antar jag.
Men, som mopedist i vårt det-är-fegt-att-skotta-Göteborg har jag börjat känna mig lite klämd mellan, de ovan nämda, transportmedlen.

All snö som ändå skottats bort från vägar, gång -och cykelbanor har bildat stora vallar längs sidorna, vilket gör att dessa vägar smalnat av avsevärt och det är svårt att avgöra vad som är vilket under snölagret.
Problemet kommer nu när jag ändå ska fram på min blåa lilla moped.
Jag är jag visst i vägen för alla.

Jag har slirat genom drivor av snö, vispat runt på cykelbanor av is, parerat (med koncentrerad tunga) mellan smoddiga däck -och spårvagnsspår och då och då lyckats känna på gasen på extremt sällsynta fläckar av asfalt.

När jag åker på cykelbanorna, (som på många ställen i vår stad ligger parallelt med gångbanorna) så som sig bör med en gammal italienare som jag ju har, får jag sneda blickar och irriterade muttranden om att jag minsann inte får köra där.
Trots att jag puttrar fram extremt långsamt, och på smala sommardäck, på vad som under snön är en cykelbana har dessa gnällare mage att, med sina broddar på fötterna, säga till mig att jag inte får vara där.
Kliv av cykelbanan då, ditt mähä...
Inte stannar jag moppen och gapar på dem att flytta på sig när jag ska köra förbi.

Likadant när jag försöker mig ut på vägarna de gånger cykelbanorna är vackert fyllda av två dm nysnö.
Hur orkar bilisterna vara så otåliga och irriterade på mig där jag ihopkurad klistrar mig så långt mot snövallskanten som jag bara kan??
De sitter ju inne i värmen på fyra stadiga hjul och behöver inte alls tänka på 15 minusgrader plus vind, eller två smala sommardäck och isfläckar eller spåriga vägkanter.

Ibland vill jag bara räcka upp handen och peka finger åt alla i min tjocka tummevante!
Just det!

FUCK OFF alla ni egotrippar i trafiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0