Rör inte min öl!

Jag har sedan ett tag tillbaka (på tiden kan man tycka) börjat förtjäna de där personalpriserna jag haft i alla år på stället där jag dricker mina absoluta favvoöl.
Och en sak som har slagit mig under alla timmarna, då jag gått på golvet och plockat glas, är  (oftast det unga)  folkets rent av patetiska rädsla för att jag ska ta deras glas, eller flaskor, med dricka.

När jag kommer förbi deras bord med min tomglasstapel på armen tar de demonstrativt tag i sina halvfulla glas, drar dem till sig och spänner blicken i mig, med en min som säger;
"Rör inte mitt öl, för den har jag betalat dyra pengar för och jag tänker minsann dricka upp varenda saliviga droppe i det.. Det ska du ha jävligt klart för dig!"

Hallå!
Varför skulle jag vara intresserad av att ta någon annans odruckna öl?
Varför skulle jag vilja fylla på min stapel med en överskvalpande öl som bara kommer att hamna över mig ändå?
Är de helt dumma i huvudet eller?
Drick upp din öl själv och låt mig göra mitt jobb...

Igår när jag för femtielfte gången fick reaktionen av att jag gjorde något brottsligt när jag plockade tomglasen från ett bord sa jag ursäktnade till de misstänksamma blickarna och i ölen krampaktigt hållande händerna;
"Oj förlåt. Ville ni ha de här glasen?"

...Varpå jag ställde ut de 8-10 glasen jag hade i famnen, på deras bord, och gick.
Några minuter senare gick jag tillbaka och plockade upp dem igen, och då gapade de små människorna fortfarande av förvåning, med sina händer i ett stadigt grepp om sina kvarvarande gulddroppar...

Suck!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0