Bilddagboken.se

Vi var en sådan fin liten familj.

En liten familj beståendes av tre tjejer och en kille.
En liten familj som levde i harmoni av ömhet, tillgivelse och vänskap blandat med kräks, löpskrik och bajs och jag vågar nog påstå att vi var lyckliga.


Vi sov framför tv:n tillsammans...


Drog oss kvar i sängen på söndagarna tillsammans...


Däckade av trötthet i soffan tillsammans...


Njöt av livet tillsammans...


Men så blev hon sjuk, lilltjejen och lekarna med snörena blev färre i takt med att de rakade fläckarna från veterinärbesöken ökade...


Och kvar blev till slut de orörda snörena, tårar, aska och sorgsna rop efter en saknad vän och lekkamrat.

Livet är inte rättvist... Så är det bara.
Risken finns hela tiden att de vi älskar, gamla eller unga, dör och allt vi kan göra är att fortsätta leva.


För att försöka underlätta det vardagliga livet och dämpa saknaden och tomheten skaffar vi oss nya bekantskaper och går vidare med nya vänner...
-Eller i alla fall några av oss!


Två blonda 08:or (mor och dotter) som behövde ett nytt hem fick flytta in till vår, ju inte längre kompletta, familj och vi hoppades att harmonin skulle återfinna sig.
Stockholmsbönorna stövlade, till vår lättade lycka, in i hemmet och kände sig på direkten hemma som Göteborgare.

Men en som, i skrivandes stund, inte är så nöjd är hon som blev ensam kvar när hennes livskamrat försvann.
Man kan riktigt se avundsjukan och bitterheten i hennes ögon.

"Jävla 08:or... Komma här till mitt hem. Äta ur mina matskålar och bajsa i min låda. Fy fan!"
"Fula är ni också... Och äckliga!"






Vackra Müsli.
Jag älskar dig och saknar dig så oerhört mycket!


Finaste Hallon.
ALLT blir bra....


Älvan och Blomma.
Välkomna!




Kommentarer
Postat av: Mia

Söta lilla musli =) Får nog erkänna att den lilla nya var väldigt söt, men jag måste säga att gränsen för crazy catlady närmar sig. Har för mig att jag läste att gränsen går vid 4 katter. Men du kan ju alltid jämna ut det lite genom att skaffa en hund, det blir ju liksom ett minus (två minus om du skaffar en staffe i mina ögon). Pöss

2011-01-10 @ 13:46:24
Postat av: Yvonne

Gulligt skrivet.. Hallon kommer nog att uppskatta sina nya inneboende snart... <3

2011-01-10 @ 21:39:06
Postat av: Annapanna

Men vad nu då? Älvan och Blomman... Här vad det tissar! =)



Men lilla Müsli... =(



Stor kram!



2011-01-11 @ 21:43:15
URL: http://annavirpanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh Sara, fick tår i ögat, sitter ju på jobbet för fan ;)

Men jag fick mig ett gott skratt när jag skrollade ner, sorry Älvan och Blomma.

Dom får två veckor på sitt att övertyga mig om att dom är hälften så bra som Pyssli.

Buss å kran

2011-01-14 @ 08:47:55
Postat av: Mysan

Åh Sara, fick tårar i ögonen, sitter ju på jobbet för fan ;)

Övergick ganska snart i ett gott skratt dock när jag skrollade ner, sorry Älvan och Blomman känner er inte än. Men ni får ju 2 veckor på er att övertyga mig om att ni är hälften så bra som Pyssli.

2011-01-14 @ 14:21:16
Postat av: Jenny

Åh, vad glad jag blev när jag såg att du bloggade igen, MEN vad ledsen jag blev nu!

Fina Müsli.., usch vad hemskt!

Och Hallon... det går ju liksom inte att förklara för henne varför hennes vän försvann...

Skickar stora kjamisar till er alla!

2011-01-19 @ 21:41:17
URL: http://bempis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0